Suna… numai ca examinarea asta cam sufera. E mult canon si foarte puţina aplicaţie în ceea ce înseamnă conducerea autovehiculelor, în partea de EXAMINARE TEORETICA, prin aceste CHESTIONARE AUTO.
O dată cu introducerea sistemului informatizat de examinare am sperat la o evoluţie în ceea ce priveşte modul de evaluare al viitorilor şoferi. În afara evoluţiei tehnice, alte plusuri n-au prea apărut. Din punct de vedere al conţinutului, mă tem că progresul e egal cu zero ! Aceeasi invalmaseala de întrebări ca acum 20 de ani, când dădeam sala pe chestionare auto tipărite pe carton.
Am sperat la o modernizare şi nu la o îngreunare a chestionarelor auto . Ei bine, actuala formă a examenului teoretic aduce mai mult a piatră de moară de gâtul candidaţilor decât a testare clară şi relevantă a noţiunilor teoretice privind LEGISLATIE RUTIERA.
Nu pledez în favoarea unui examen facil.
Numai că : prin introducerea (prin nu ştiu ce algoritm) a foarte multor întrebări de mecanică, de conduită ecologică şi a altor non-sensuri teoretice, pare că vrem să facem din cei examinaţi ingineri şi nu şoferi! Prin asta diluăm conţinutul chestionarelor auto, încurajăm învăţarea după şabloane şi facem din examen o formalitate – greu de îndeplinit, dar o formalitate.
Pledez pentru un examen bazat pe legislaţia rutieră. Îmi doresc chestionare auto care să conțină întrebări menite să testeze capacitatea candidaţilor de a înţelege şi de a aplica legea atunci când sunt la volan, în şcoală, dar mai ales dupa ce obţin PERMISUL DE CONDUCERE. Doar aşa putem spera la o selecţie adevărată între cei puşi pe treabă şi cei puşi pe şmechereală. Şi în timp, dacă cei corecţi vor fi mai mulţi decât „şmecherii” putem spera şi la un altfel de trafic.
Dacă nu mai sigur, măcar mai civilizat !