Written by  Apr 25, 2017 - 7605 Views

Rampa si Panta

Numim rampă partea de urcare a drumului înclinat şi pantă, partea de coborâre.

Lipsa de vizibilitate impune anumite restricţii pe astfel de drumuri cu declivitate.

În primul rând, în apropierea vârfurilor de rampă, când vizibilitatea este redusă sub 50 m, toate manevrele sunt interzise. În plus, pe toată lungimea pantei şi a rampei, staţionarea este interzisă.

Ca regulă generală, conducătorul de vehicul care circulă în pantă este obligat să acorde prioritate de trecere celui care urcă, dacă pe sensul de mers al celui care urcă se află un obstacol imobil.

În situaţii particulare, pe drumurile publice cu declivitate, unde trecerea vehiculelor care circulă din sensuri opuse, unele pe lângă altele, este imposibilă sau periculoasă, se procedează după cum urmează:

  • a) la întâlnirea unui ansamblu de vehicule cu un vehicul conducătorul acestuia din urmă trebuie să manevreze cu spatele;
  • b) la întâlnirea unui vehicul greu cu un vehicul uşor, conducătorul acestuia din urmă trebuie să manevreze cu spatele;
  • c) la întâlnirea unui vehicul care efectuează transport public de persoane cu un vehicul de transport mărfuri conducătorul acestuia din urmă trebuie să manevreze cu spatele.

În cazul vehiculelor de aceeaşi categorie, obligaţia de a efectua o manevră de mers înapoi revine conducătorului care urcă, cu excepţia cazului când este mai uşor şi există condiţii pentru conducătorul care coboară să execute această manevră, mai ales atunci când se află aproape de un refugiu.

Login to post comments

Recomandari

Detalii Contact

  • SoferBun.Ro este un concept ce a luat nastere din dorinta de a aduce informatii interesante ce tin de siguranta si educatie in trafic.
  • Instructor auto: Marian PERTEA
  • Ploiesti, PRAHOVA
  • (+40) 723 - 296 - 829
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…