May 02, 2017 - 1633 Views

Circulatia in conditii de trafic

Etapele circulatiei in conditii de trafic normal si aglomerat sunt urmatoarele:

14.   Evaluarea distantelor si vitezelor:

  • – identificarea diferitelor tipuri de autovehicule si recunoasterea performantelor de viteza si acceleratie;
  • – aprecierea distantelor in functie de diverse indicii( indicatoare, marcaje, arbori, etc.);
  • – cauzele evaluarii eronate a distantelor si vitezelor partenerilor la trafic ( conditii meteo, relief, etc);
  • – evaluarea vitezei unui autovehicul, situat in fata sau in spate, in functie de viteza autovehiculului propriu;
  • – aprecierea si adaptarea vitezei proprii in functie de situatii si indicii din trafic;

15.   Evaluarea distantelor de oprire:

  • – distanta parcursa intr o anumita perioada de timp,in functie de viteza;
  • – timpul de reactie si factorii care l influenteaza ( varsta, oboseala, consumul de alcool si medicamente,etc)
  • – timpul de franare si factorii care il influenteaza( viteza, aderenta, satrea tehnica a autovehiculului, etc;)
  • – distanta de oprire( timpul de reactie si franare);
  • – evaluarea distantei de oprire in diferite situatii;
  • – oprirea autovehiculului ce ruleaza in viteza la punct fix;

16.   Gabaritul autovehiculului:

  • – cunoasterea cu exactitate a latimii a autovehiculului pentru:

a) circulatia in intersectii, la intalnirea cu alt vehicul si la depasire;

b) circulatia pe drumurile inguste si aglomerate;

c) garare si parcare;

  • – cunoasterea cu exactitate a lungimii si inaltimii autovehiculului pentru:

a) mersul inapoi si parcarea;

b) circulatia intr o parcare;

c) virajul la stanga sau la dreapta;

d) circulatia sub poduri, in tunele si pasaje rutiere;

17.   Oprirea si stationarea:

  • – reglementari privind oprirea si stationarea;
  • – oprirea si stationarea voluntara;
  • – oprirea si stationarea obligatorie;
  • – alegerea locului optim pentru imobilizarea autovehiculului;
  • – alegerea modului de oprire a autovehiculului( paralel, oblic sau perpendicular);
  • – avertizarea in cazul opririi si stationarii voluntare , involuntare sau obligatorii ( lumini de avarii, triunghiuri reflectorizante);

18.   Circulatia prin intersectii, depasirea si situatia de a fi depasit:

  •  – reglementari la intersectarea cu alt vehicul;
  • – reducerea vitezei si sesizarea intentiilor de deplasare a celorlalti participanti la trafic;
  • – incadrarea pe benzi corespunzatoare cu directia de mers;
  • – asigurarea la intrarea in intersectii si observarea fluxurilor de vehicule si pietoni in functie de ordinea intersectarii lor;
  • – acordarea prioritatii in functie de reglementarea instituita in intersectie;
  • – modul de depasire a autovehiculelor angajate in viraj la stanga;
  • – manevre interzise in intersectie;

Tehnica efectuarii manevrei de depasire:

  1. – observarea din timp a autovehiculului ce urmeaza sa fie depasit;
  2. – asigurarea temeinica din fata , din spate si lateral; semnalizarea intentiei de depasire;
  3. – hotararea momentului si decizia in executarea schimbarii directiei de mers si a depasirii;
  4. – folosirea rezervei de putere a motorului;
  5. – aprecierea vitezelor in raport cu autovehiculul depasit;
  6. – alegerea unei trepte de viteza adecvate;
  7. – aprecierea spatiului liber si a spatiului necesar;
  8. – mentinerea unei distante laterale suficienta fata de autovehiculul depasit;
  9. – asigurarea , semnalizarea si reintrarea  in partea dreapta fara pericol;

Modul de comportare in situatia de a fi depasit:

  1. – mentinerea directiei si a vitezei de mers;
  2. – politetea rutiera, facilitarea efectuarii acestei manevre;
  3. – comportamentul pe timpul noptii;

Atentionari speciale:

  • – ezitari si renuntarea la depasire;
  • – depasirea autovehiculelor lente si cu gabarit depasit;
  • – cazurile de interzicere a depsirii; motivare;

19.   Efectuarea virajelor:

  • – reglementari cu privire la viraje ;
  • – notiuni cu privire la franarea in viraj, energia cinetica, forta centrifuga;
  • – asigurarea si semnalizarea intentiei de schimbare a directiei de mers;
  • – evaluarea dificultatii unui viraj ( raza, profilul, vizibilitatea, starea carosabilului, etc);
  • – adaptarea pozitiei in mers si traiectoriei in functie de dificultatile existente inainte, in timpul si dupa viraj;
  • orientarea privirii;
  • – modul de executare a schimbarii directiei de mers si a virajelor; adaptarea vitezei fara a jena participantii la trafic;
  • – respectarea semnificatiei indicatoarelor, marcajelor; incadrarea corecta pentru scimbarea directiei de mers;
  • – modul de inscriere si traiectoria in viraj, pozitia in timpul efectuarii acestuia, viteza si tehnica executiei;
  • – schimbarea corecta si la timp a treptei de viteza; folosirea ambreiajului, acceleratiei si franei, manevrarea volanului;
  • – corectarea unei decizii neadecvate; facilitarea actiunilor celorlalti participanti la trafic;

20.  Comportarea fata de diverse categorii de participanti la trafic;

 Cunoasterea particularitatilor diverselor categorii de participanti la trafic:

  • – pietoni( copii, batrani, etc);
  • – vehicule pe doua roti, lente si rapide;
  • – vehicule lente si/sau de mare tonaj
  • – vehicule pentru interventie rapida;
  • – alte autovehicule ( ex: utilaje agricole, etc);
  • – pericole generate de prezenta animalelor;
  • – utilizarea si interpretarea mijloacelor de comunicare ( pozitia, avertizari, gesturi, etc );

21.   Stabilirea itinerariului:

  • – informarea asupra conditiilor unui traseu;
  • – pregatirea unui itinerar;
  • – stabilirea etapelor si a pauzelor intr o calatorie;
  • – pregatirea unei calatorii in functie de conditiile meteo ;

22.   Consecintele oboselii la volan:

  •  – semnele oboselii;
  • – riscurile scaderii vigilentei;
  • – semnele care preced somnul;
  • – riscurile adormirii la volan;
  • – oboseala influenteaza indeosebi soferii incepatori;
  • – necesitatea odihnei inaintea si in timpul calatoriei;
  • – importanta alimentatiei;
  • – utilizarea corecta a instalatiei de climatizare a masinii;

     Cunoastera efectelor consumului de alcool, medicamente, droguri.

     Alcolemie. Ce este, cum se masoara.

     Sanctiuni privind consumul de alcool.

Trebuie stiut ca alcoolul:

  • – influenteaza indeosebi incepatorii;
  • – influenteaza perceptia si mareste timpul de reactie;
  • – diminueaza precizia, profunzimea si claritatea gesturilor;
  • – contribuie la subestimarea pericolelor si riscurilor;
  • – modifica atitudinile fata de participantii la trafic;

       Atentionari speciale privind riscurile consumului combinat de alcool si medicamente.

       Notiuni despre intoxicatii cu diverse produse.

Login to post comments

Recomandari

Cele mai citite postari

Detalii Contact

  • SoferBun.Ro este un concept ce a luat nastere din dorinta de a aduce informatii interesante ce tin de siguranta si educatie in trafic.
  • Instructor auto: Marian PERTEA
  • Ploiesti, PRAHOVA
  • (+40) 723 - 296 - 829
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…